Astra Zeneka

I dagens SvD läser jag om läkemedelsindustri. Astra Zeneka är ett av de stora företag som är delaktiga i att bolaget Sverige AB går med vinst. Antalet anställda är över 9000. För att hålla försäljningsstatistikens fana högt måste man ständigt presentera nya och bättre läkemedel.  Medicinska toppresultat nås med hjälp av 12000 forskare. Nu är en ny hjärtmedicin på väg ut på marknaden:Brilinta, vilken är en blodproppshämmare. För att få läkemedlet till att bli den önskade storsäljare man vill ha, befinner sig just nu Astra Zenekas globala marknads- och försäljningsdirektör, Tony Zook, i Sverige för att samtala med investerare. Enligt honom är sättet som Astra Zeneka gör affärer på ytterst viktigt för den framtida försäljningsutvecklingen. Av den anledningen har Astra Zeneka slutat att muta läkare med gåvor och resor.

©JANET SVENSSON

TEXT

Det här inlägget postades i Forskning, Hjärt- och Kärlsjukdomar och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s